آســـو

تا افق را نظاره خواهم کرد

آســـو

تا افق را نظاره خواهم کرد

هوا که آرام شد به خوشحالی هایمان فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که دنیا جای عجیبی است،هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و در عین حال همه چیز قابل پیش بینی است.
مدام میدوی و میدوی و گاهی میرسی و گاهی هم نمیرسی...در بین راه زمین میخوری و بلندت میکنند...امیدوار میشوی و ناامید میشوی...پر و خالی میشوی...
با آدم هایی روبه رو میشوی...که هیچ کدامشان شبیه هم نیستند و دقیقا شبیه هم هستند،دنیا مکان عجیبی است...پر از تعادل است و تعادلی ندارد...

بایگانی
نویسندگان

-163- از این‌جا مونده و از اون‌جا رونده

پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۳ ق.ظ

بابالنگ‌درازِ عزیز،تا تکلیفم با خودم مشخص می‌شود یک‌نفر می‌آید و همه‌چیز را به‌هم می‌ریزد و این دو جنبه مثبت و منفی دارد،جنبه‌ منفی‌ش آن‌جایی است که خانواده‌م مدام توی گوشم می‌خوانند که درس بخوان و من روی این جمله حساس شده‌م، حالم از این جمله به‌هم می‌خورد از این‌که خانواده‌م دردم را نمی‌دانند و نمی‌خواهند هم بدانند.

جنبه‌ی مثبتش آن‌جا است که تصمیم می‌گیرم درس بخوانم و یک‌هو پارسا پیام می‌دهد و حرف می‌زنیم و تاکید می‌کند :" ببین امسال سال مهمیه، سعی کن برای خودت باشی." و من دوباره هوایی می‌شوم..کتاب‌های نخوانده،جلسات شرکت‌نکرده..تحلیل‌های نخوانده.

جواب می‌دهم "می‌فهمم" و دوباره درگیری‌های درونی‌م پا می‌گیرند.

کتابِ نامه‌های جلال به سیمین این‌طرف میز و جزوه‌های ریاضی آن‌طرف‌تر

از این‌جا مانده و از آن‌جا رانده منم.

  • آسو نویس

نظرات (۴)

  • محمدعلی ‌
  • یازدهمی؟ اشتباه من رو نکن. دهم و یازدهم رو امسال کامل بخون که توی دوازدهم فرصت جنبیدنِ بدون عذاب‌وجدان داشته باشی. کتاب غیردرسی هم میشه خوند. اما باید خیلی دقیق براش زمان خالی کنی که مثل من، درس‌های دهم و یازدهمت باقی نمونه. که باقی موندنشون، عذاب دوازدهم رو مضاعف می‌کنه.
    پاسخ:
    نه دوازدهمم،
    اما خب پارسال هم المپیادی بودم،و یازدهم رو هم کامل نخوندم.اما با این‌حال شرایط الآنم رو ازش راضی‌م و خی‌لی اذیت نیستم.
    رشته‌مم انسانیه و خب به مراتب از تجربی توی قبولیش راحت‌ترم 
    حالا نمی‌دونم رشته شما چیه
  • سجاد عبدی
  • :) چه تیتری داره این نامه
    پاسخ:
    خودمم حس خوبی دارم بهش با این‌که محتواش پر از تردیده!
    منم این مدلی شدم ک وقتی بهم میگن درس بخون اعصابم خورد میشه و دلم نمیخاد بخونم...(همدردی!)
    پاسخ:
    البته من دارم اوکی می‌شم 
    وقتی کاری رو برای خودت بکنی دیگه بقیه برات مهم نمی.شن.

  • محمدعلی ‌
  • اصلا فکر نمی‌کردم کسی توی دوازدهم تردید کنه که درس بخونه یا نخونه؛ حتی رشته انسانی :)) 
    پاسخ:
    خب من با وضعیت درسی‌م با همون حد درس‌خوندن نرمال می‌دونم که رتبه‌ خوبی میارم.
    و همچنین سهمیه مدال دارم 
    سر همین.
    وگرنه قطعا برای دانشگاه و رشته‌خوب باید تلاش کرد:))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی